5,041 reviews
01772 284 110
Premium Wallpaper Murals & Prints
GET 10% OFF YOUR ORDER CLICK HERE

Custom Wallpaper - Make Your Own

Upload your images below to begin your personal printed wallpaper!

1. Upload Images
Our system will only accept high resolution images which are a minimum of 300dpi. Files types to use should be: JPEG, PNG, TIFF, AI, PDF & PSD.
3. Select Image
Head to your Wishlist to view your uploaded images. From here, you can select the image of choice and proceed.
2. Save & Continue
Our system will let you know if your images look good enough. You will be able to save multiple images to your Wishlist.
4. Size, Crop & Buy
Enter your wall dimensions (adding 5cm extra to each dimension for trim). Crop your mural and select your chosen material.
Custom Wallpaper - Make Your Own
You have 0 image(s) ready to be saved to your Wishlist Library!

Drag your images here or

You have 0 image(s) ready to be saved to your Wishlist Library!
Express Delivery
Feefo

Rated 4.9 / 5.0 (5041 Customer Reviews)

Feefo Gold Trusted Services 2018Feefo Gold Trusted Services 2019Feefo Platinum Trusted Services 2020Feefo Platinum Trusted Services 2021Feefo Platinum Trusted Services 2022

Custom Wallpaper - Make Your Own

Want to make your own wallpaper? We can help!

Using cutting-edge technology, we can turn your artwork and photographs into custom wallpaper. Simply upload your high-resolution photo, artwork or even an image you have found online, and we will tell you if the quality is high enough to print your own wallpaper.

Once you have uploaded your file, enter your dimensions and select your wallpaper choice. Rest assured, before your custom wallpaper is printed, a human will double-check your order for quality purposes.

NEW FOR 2024: Order an A3 sample of your custom wallpaper after uploading your image.

Customer Creations

FAQS

Can I upload a photo taken on my phone?

By all means, upload your photo taken on your phone. However, the quality will likely not be good enough to print as wallpaper. Unfortunately, there is nothing we can do to fix these images. To take the best quality photos, we recommend using a DSLR camera.

What if I've found an image on another website?

You have to gain permission for us to print that image for you, or you can see if we already have access to it. Try uploading a screenshot here.

It says my image is low quality. Can you fix it?

 Unfortunately, there is no fix that we can do to improve the image's quality.

Can you edit my image?

Absolutely! There may be a small design fee for this service but our studio team can advise you beforehand. For more information on this service, please get in touch.

Can you add a logo to my image before it's printed?

Of course! There may be a small design fee for this service. Please email your image and logo with your details to info@wallsauce.com.

Can you create a photo collage or montage?

Absolutely! There is a small design fee for this service, but we will advise you of this depending on your requirements. Please contact us with as much detail as possible, along with the number of images you’d like to include in your montage/ collage.

What are the material options?

We currently have four standard wallpaper options. ‘Classic’, ‘Premium’ and 'Deluxe' are all paste-the-wall materials and we also have a 'Peel and Stick' wallpaper option. Further details can be found on our page on wallpaper materials.

If you are a health establishment, such as a dental surgery or hospital, you might want to consider our 'Deluxe' wallpaper option, which has antimicrobial properties. 

Can I get a sample of the mural before I order?

Yes! Once you've uploaded your image, you can order an A3 sample of it on your choice of material.

How long will shipping take?

We aim to dispatch all murals within 1-2 working days. For delivery timescales, please check out our delivery information.

Can I return my wallpaper if I’m not happy?

All of our murals are covered by our 100% quality guarantee. In the unlikely event that your mural arrives defective or damaged, you have 30 days to return the mural to us for a replacement or refund.

CUSTOMER REVIEWS

from Norfolk
5 stars5/5
Looks absolutely amazing 🤩

This looks amazing on my son’s wall.
Great communication and fabulous service.
The decorator I used to hang this said the wallpaper was really nice to work with and was really good quality.
Absolutely love this and would highly recommend this company if you are looking to get that amazing feature wall.
I would definitely purchase from these again.

Great communication from this company and really fast shipping.
Really please with the quality.
Would definitely purchase from them again.

Images shared by Laura Harvey

Customer ImageCustomer ImageCustomer Image
from New Zealand
5 stars5/5
Awesome company

Excellent

Product arrived fast. Friendly people to deal with.

Images shared

Customer ImageCustomer Image
from UK
5 stars5/5
An easy to apply and great quality way to update a room.

It was very easy to put up and the picture quality is amazing. My son loves his new bedroom.

Service was great. No issues with the purchase.

Images shared

Customer Image
from USA
5 stars5/5

Excellent

from Frodsham
5 stars5/5
Superb product and sensibly priced.

Mural is absolutely stunning it was only for a small wall and I thought it might not give the right effect but being able to choose the frame worked perfectly.

Fast and efficient well packed and stunning product.

from New Zealand
5 stars5/5

Great service, great product.

from UK
5 stars5/5

Easy to put up. Good quality paper and easy pattern to match.

Images shared

Customer Image
from Wales
5 stars5/5

In my therapy wall , very calming and perfect , o

Came quicker than expected from abroad

Images shared by Alison

Customer Image
from UK
2 stars2/5
Avoid dark or multicoloured murals or just avoid Wallsauce

Our mural was less than perfect. There was a cutting error which only became apparent once applied to the wall. The print doesn’t fully match panel to panel. Contact with wallsauce was painful and we accepted a full refund, after a lot of back and forward, but we kept the faulty mural as we had paid a decorator to put this up and this cost would not have been covered by wallsauce.

Wallsauce’s initial response was to blame us for poor installation until I could show there was a mismatch in the print and all installation instructions had been followed. They blamed me for not spotting this before installation (how you’re supposed to line up each panel perfectly side by side in full before installation is beyond me) and offered a reprint but would not cover the decorator cost. It took a lot of backward and forward to achieve a refund without having to remove the mural from my wall. Once they’d admitted fault they should have been bending over backwards to help rectify without the customer incurring extra costs. It’s a premium product price without the premium service or premium product.

Hello, <br/><br/>We are sorry to hear there was an issue with your mural. <br/><br/>Wallsauce takes customer satisfaction very seriously and any questions we ask during the initial process are to help us gain more insight to source the route of the issue, so we can diagnose the problem and offer a solution.<br/><br/>As stated on our website in our Terms and Conditions, we accept no liability for any indirect or consequential loss including costs incurred using third party decorating services contracted directly by you.<br/><br/>When you approached us in June, we were able to identify a possible cutting issue which you were made aware of, however you had already installed your mural. Please be aware that on our website and in our instructions, we ask customers to check their mural before installation.<br/><br/>As you had already installed your mural we did offer you a free reprint but this was declined. As an additional good will gesture, we offered a full refund of the order which was accepted and imminently processed.<br/><br/>To our understanding, this issue has reached an outcome both parties are happy with. Please get in touch via info@wallsauce.com if you would like to discuss further.<br/><br/>Thank you,<br/>The Wallsauce Team

15-Jul-2024

Sarah R

from UK
5 stars5/5

First class product and excellent service.

Select Your Currency

Australia $
New Zealand $
Canada $
Europe €
Spain €
France €
Germany €
United Kingdom £
Italy €
United States $
Netherlands €